3 dages suppekur

plates.jpg
 
 
Usunde fødevarer gør os alle “døve” over for kroppens naturlige signaler. Og omvendt: Sunde madvaner giver kroppen en naturlig reaktionsevne. Med en SUPPEKUR har du mulighed for at få “hørelsen” tilbage igen.
 
 

Suppekuren virker fra første dag!

Hvis du spiser en grønkålssuppe og en morgenbowle allerede i dag, og din kollega eller ven ikke gør, kan man se forskel på jeres inflammationstilstand, hvis I får taget en blodprøve. Du vil have lavere forekomst af inflammationsmarkører i blodet. Du bliver altså sund fra dag ét på antiinflammatorisk kost.

 
Et par dage på suppe er den bedste kur mod snue,
forkølelse, ondt i halsen og influenza.
 
 
spoons.jpg

En typisk dag på suppe ser sådan ud

06.30 Et stort glas lunkent vand med saften af en halv citron

og 30 minutters motion – gerne en rask gåtur.

07.00 1 aloe vera-shot.

07.30 Dagens første suppe.

12.30 Dagens anden suppe.

16.00 Dagens tredje suppe.

19.00 Dagens fjerde og sidste suppe.

22.00 1 shot med NDS Probiotika og sengetid.

Husk at drikke rigeligt med postevand, urtete og evt. lun bouillon mellem måltiderne. Lunkent vand er mere skånsomt for tarmene end koldt vand.

 
 
 
fordele.jpg
 
 
 

Vejen til en krop i balance

En suppekur er den mest naturlige vej til en krop i balance, vægttab og øget energi. Hvad enten du vælger 3 eller endnu flere dage med de lækre og velsmagende supper, skal du udelukkende leve af supper, kildevand og urtete. Alle supper er lavet på næringsrige grøntsager og urter tilsat fedtstoffer og til tider vegetariske proteinkilder.

 Vesten (og videnskaben) har også fået øjnene op for begrebet inflammation, som er helt afgørende for helbredet. Når kroppen bliver presset, reagerer immunforsvaret med en betændelsestilstand, der forsøger at reparere, men hvis den inflammatoriske tilstand er kraftig og langvarende, bliver den kronisk og kan slå ihjel på længere sigt. Kronisk inflammation kan påvirke stofskiftet og være en direkte årsag til insulinresistens, som er en forløber for type 2-diabetes. Den kan føre til forstyrrelser i fedtstofskiftet og dermed åreforkalkning, den kan skade hjernecellerne og føre til demens, og den kan stimulere kræftcellers vækst.

Heldigvis ved vi ogå. nu, at kosten har enorm betydning for, om inflammationen udvikler sig til at blive kronisk: Du kan fodre inflammationen, og du kan dæmme op for inflammationen med den mad, du spiser. Supperne i denne SUPPEKUR  er antiinflammatoriske og bekæmper den inflammation, der kan gøre dig syg.

 
 
Hvis vi er villige til at lytte til kroppens signaler, vil der altid være tydelige tegn, når kroppen skriger efter en pause.
 
 

I Kina er det ikke nyt, at man bruger betegnelserne “medicinsk mad” eller “mad, der kan anvendes til at behandle sygdomme med”.  Supper har længe været anvendt som et værktøj i forskellige traditionelle lægevidenskaber.

I ayurvedisk medicin er en suppekur (kitchari) det vigtigste redskab til at hjælpe med at genoprette dit fordøjelsessystems “ild”, som ikke kun er relateret til fordøjelsen af den mad, du spiser, men også til alle dine tanker og følelser. At afbalancere “ilden” er en effektiv måde at understøtte vores generelle sundhed på.

Flere og flere mennesker bruger ayurveda, som oversat fra sanskrit betyder "videnskaben om livet", til at hjælpe med at genskabe balance eller til at helbrede. Vi ser det gang på gang på vores “Power Retreats” til Sri Lanka, som vi har lavet i snart ni år. Der sker små mirakler med vores kursister på bare syv dage. Nogle gange er vi helt målløse.

Ayurveda er verdens ældste sundhedssystem, og nu efter mere end fem tusinde år er Vesten endelig ved at få øjnene op for det.

En varm blendet suppe kan du i princippet spise morgen, eftermiddag og aften. Du kan begynde din morgen med en grøn smoothie eller suppebowle, og så spise suppe til frokost, eftermiddag og aften.

 
Når du følger SUPPEKUREN, kan du blive sukkertrangen kvit på ganske få dage.
 
 
reagerer.jpg
 
 
 
Suppekur